Τηλέφωνο κρατήσεων: 2410 533417
Τηλέφωνο ταμείου: 2410 533417

“Αναφορά για μια Ακαδημία” του Φραντς Κάφκα

Θέατρο "Κώστας Τσιάνος"
Τρίτη 28 & Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023 - 21:00

Στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου – 27 Μαρτίου, το Θεσσαλικό Θέατρο και η Ομάδα Σημείο Μηδέν, παρουσιάζουν την παράσταση «Αναφορά για μια Ακαδημία» του Φραντς Κάφκα, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, την Τρίτη 28 και την Τετάρτη 29 Μαρτίου στις 21.00 στο Θέατρο «Κώστας Τσιάνος» στη Λάρισα.

Aξίζει να αναφερθεί πως η Ομάδα Σημείο Μηδέν παρουσιάζει, με επιτυχία, την Αναφορά για μια Ακαδημία τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας από το 2021.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο κεντρικός ήρωας του διηγήματος του Φραντς Κάφκα «Αναφορά σε μια Ακαδημία» είναι ο πίθηκος Rotpeter. Μια ομάδα κυνηγών της εταιρείας Χάγκενμπεκ τον πυροβόλησε σε μια ζούγκλα της Χρυσής Ακτής, καθώς πήγαινε με την αγέλη του να πιούν νερό. Δέχτηκε δύο σφαίρες με αποτέλεσμα τον ευνουχισμό του. Κατόπιν, τον αιχμαλώτισαν, τον μετέφεραν στο πλοίο τους και τον έκλεισαν σε ένα κλουβί. Αυτός, σε κατάσταση σοκ, έχοντας χάσει τη μνήμη της ως τώρα ζωής του, πάσχισε να διαφύγει. Τότε άρχισε να παρατηρεί αυτούς που ήταν γύρω του, τους εξαθλιωμένους και από-ανθρωποιημένους σκλάβους/ναύτες της εταιρείας Χάγκενμπεκ και προσπάθησε να τους μιμηθεί. Οι άνθρωποι με τη σειρά τους, παίζοντας με το άγριο ζώο, άρχισαν να το βασανίζουν. Οι ναύτες έχοντας αποδεχθεί την καταπίεση που υφίστανται αυτοί οι ίδιοι, με χαρακτηριστική άνεση την ασκούσαν με τη σειρά τους σε ένα ήδη τραυματισμένο και ανήμπορο άγριο ζώο. Όταν το καράβι έφτασε στο Αμβούργο ο Rotpeter μπορούσε να διαλέξει ανάμεσα στο ζωολογικό κήπο και το βαριετέ (μουσικό θέατρο). Διάλεξε το βαριετέ. Ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του στην ανθρώπινη συμπεριφορά και πλέον παρουσιάζει ως περφόρμανς την ίδια τη διαδικασία του βίαιου εξανθρωπισμού του.

Σκηνοθετικό Σημείωμα:

Η Αχερουσία Λίμνη του Σώματος και η Διονυσιακή Κρύπτη*
-Ηράκλειτος

Στο σώμα μας υπάρχει μία κρύπτη. Βρίσκεται στον “κάτω κόσμο” του σώματος. Εκεί είναι ο Διόνυσος. Περιμένει τη λύτρωσή του. Μπροστά στην Αχερουσία Λίμνη, στην γκρίζα ζώνη της εσωτερικής εξορίας του. Αυτή είναι η περιοχή όπου γράφει ο Φραντς Κάφκα. Η Αχερουσία Λίμνη του σώματος, σε μία Νέκυϊα χωρίς τέλος. Ο πίθηκος – άνθρωπος – ηθοποιός στην “Αναφορά” αφηγείται τη διαδικασία αυτής της εσωτερικής εξορίας. Το μουσικό του θέατρο επίσης. Ο άνθρωπος που ήταν πίθηκος γίνεται ηθοποιός για να μπορεί να εκφράζει το τραύμα του, για να μην πάψει ποτέ να μιλάει γι’ αυτό. Η θεατρική και μουσικότροπη έκφραση του τραύματος αποτελεί μια πρόσκαιρη λύτρωση. Το χιούμορ του είναι πάντα πένθιμο και αυτοσαρκαστικό γιατί γεννιέται από το τραύμα. Ένα υφέρπον ρεύμα τραγικότητας διαπερνά την Αναφορά του, χωρίς ποτέ να χάνεται η λάμψη της μουσικότητας και της θεατρικότητας.

Να κατέβουμε μαζί με τον Κάφκα ως την Αχερουσία Λίμνη του σώματος. Να αφηγηθούμε μαζί του την ιστορία του βίαιου εξανθρωπισμού της ζωικής ενέργειας του κάθε ανθρώπου, κατά βάση του ίδιου μας του εαυτού. Να κοιτάξουμε κατάματα την κρύπτη όπου βρίσκεται αποδιωγμένος ο Διόνυσος μέσα μας. Να τολμήσουμε να ανοίξουμε αυτή την πόρτα. Ας αναρωτηθούμε γιατί γίναμε ηθοποιοί κι εμείς οι ίδιοι. Ποιό τραύμα αφηγούμαστε; Ποια αγωνία είναι αυτή που εκφράζουμε; Η ψυχοσωματική αυτή διαδικασία μπορεί να μας οδηγήσει ως την εξέγερση του σώματος, κατάσταση κατά την οποία το σώμα παράγει την ίδια του την ελευθερία.

Σάββας Στρούμπος

*Η έννοια της κρύπτης αναπτύσσεται διεξοδικά από την Κατερίνα Μάτσα στο βιβλίο της “Το Αδύνατο Πένθος και η Κρύπτη”, Άγρα 2012

Διάρκεια παράστασης: 70’

Πληροφορίες: Τηλ.: 210-3225207 (Ομάδα Σημείο Μηδέν), 2410 533417 (Θέατρο «Κώστας Τσιάνος»)

Τιμές εισιτηρίων: 15ευρώ (κανονικό), 10ευρώ (μειωμένο: φοιτητές, άνεργοι ΟΑΕΔ, ΑμΕΑ, συνοδός ΑμΕΑ, άνω των 65, ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, ομαδικές κρατήσεις άνω των 7 ατόμων)

Προπώληση: ticketservices.gr

Με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού

Με την υποστήριξη του Τσεχικού Κέντρου Αθήνας

Περισσότερες πληροφορίες για την Ομάδα Σημείο Μηδέν, τους συντελεστές και τις παραστάσεις που έχει παρουσιάσει, μπορείτε να βρείτε στο www.simeiomiden.gr

Φωτογραφίες παράστασης

Συντελεστές παράστασης

Σάββας Στρούμπος
Σκηνοθεσία
Σάββας Στρούμπος
Βιογραφικό

Σάββας Στρούμπος

Ο Σάββας Στρούμπος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (2002). Mε την υποτροφία Παξινού-Μινωτή του ΜΙΕΤ έκανε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Exeter της Αγγλίας (MA in Theatre Practice), με καθηγητή τον Phillip Zarrilli (2003).

Ως βοηθός σκηνοθέτης συνεργάστηκε με τον Θόδωρο Τερζόπουλο στις παραστάσεις: Πέρσες του Αισχύλου στο Κέντρο Meyerhold της Μόσχας (2003), Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή στο Θέατρο Alexandrinsky της Αγίας Πετρούπολης (2006), Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου στην Κρατική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Πεκίνου (2008), Αντιγόνη του Σοφοκλή στην Κρατική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Πεκίνου (2011), Τέλος του Παιχνιδιού του Σάμιουελ Μπέκετ στο Θέατρο Alexandrinsky της Αγίας Πετρούπολης (2014), Βάκχες του Ευριπίδη στο Electro Theatre Stanislavski της Μόσχας (2015), Αντιγόνη του Σοφοκλή στο Wilma Theatre της Φιλαδέλφειας, ΗΠΑ (2015), Βάκχες του Ευριπίδη στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν (2016), Τρωάδες του Ευριπίδη, στα πλαίσια της Πάφου – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, (2017), Γέρμα του Φ.Γκ. Λόρκα στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν (2018), Μάουζερ του Χάινερ Μύλλερ στο Θέατρο Alexandrinsky της Αγίας Πετρούπολης (2020), Βάκχες του Ευριπίδη στο Εθνικό Θέατρο της Ουγγαρίας (2022), κ.α.

Ως ηθοποιός συμμετείχε με το Θέατρο Άττις, στις παραστάσεις: Άμλετ, μια μαθητεία του Μπορίς Πάστερνακ (2003), Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου (2003), Επίγονοι του Αισχύλου (2004), Τρίπτυχο του Σάμουελ Μπέκετ (2004), Αίας η Τρέλλα – διασκευή της τραγωδίας του Σοφοκλή «Αίας» (2004), Τελευταία Μάσκα του Κώστα Λογαρά (2006), Πέρσες του Αισχύλου (2006), Η Κασσάνδρα απευθύνεται στους νεκρούς του Μάριου Ποντίκα (2007), Αίας η Τρέλλα – β’ εκδοχή (2008), Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου (2010), Τρωάδες του Ευριπίδη (2018).

Με την Oμάδα Σημείο Μηδέν σκηνοθέτησε τις παραστάσεις:

Στη Σωφρονιστική Αποικία του Φραντς Κάφκα (2009), Όπως Σας Αρέσει του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ (2010), Οι Δίκαιοι του Αλμπέρ Καμύ (2011), Η Μεταμόρφωση του Φραντς Κάφκα (2012), Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ  (2013 και 2014 β΄εκδοχή), Στη Σωφρονιστική Αποικία του Φραντς Κάφκα (β’  εκδοχή – 2014), Εμείς του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν (2015), Η Αποστολή – ανάμνηση από μιαν επανάσταση του Χάινερ Μύλλερ (2016), Τρωάς του Δημήτρη Δημητριάδη (2017), Θραύσματα από τον Κάφκα του Γκιόργκι Κούρταγκ (2018), Περιμένοντας τον Γκοντό του Σάμιουελ Μπέκετ (2018), Αντιγόνη του Σοφοκλή (2019), Ευτυχισμένες Μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ (2020), Αναφορά για μια Ακαδημία του Φραντς Κάφκα (2021), Πέρσες του Αισχύλου (2022).

Μετέφρασε τα έργα: Στη Σωφρονιστική Αποικία, Όπως Σας Αρέσει, Οι Δίκαιοι.

Επιμελήθηκε σκηνοθετικά τις παραστάσεις: Αίας του Γιάννη Ρίτσου (2010), Ντοκουμέντο (2013), Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17, της Θαλασσιάς Αντωνοπούλου (2016).

  • Μετάφραση: Ιωάννα Μεϊτάνη
  • Σκηνική εγκατάσταση: Σπύρος Μπέτσης
  • Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης
  • Κοστούμια: Σάββας Στρούμπος, Ρόζυ Μονάκη
  • Ηχητικό τοπίο: Λεωνίδας Μαριδάκης
  • Φωτογραφίες: Αντωνία Κάντα
  • Επικοινωνία παράστασης: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας

Διανομή ρόλων

Ντίνος Παπαγεωργίου
Βιογραφικό

Ντίνος Παπαγεωργίου

Ο Ντίνος Παπαγεωργίου γεννήθηκε το 1994 στην Καβάλα και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Νομικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (2020). Το 2016 συμμετείχε με την ομάδα ‘’Εν Δυνάμει’’ στην παράσταση ‘’Το Άλλο Σπίτι’’, σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου.

Με την Ομάδα Σημείο Μηδέν συμμετείχε στις παραστάσεις Αντιγόνη του Σοφοκλή (2021) και Αναφορά για μια Ακαδημία του Φραντς Κάφκα (2021), Πέρσες του Αισχύλου (2022).

Ντίνος Παπαγεωργίου
Μπάμπης Αλεφάντης
Βιογραφικό

Μπάμπης Αλεφάντης

Ο Μπάμπης Αλεφάντης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1994. Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού θεάτρου (2020) και φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο ΕΜΠ.

Με την Ομάδα Σημείο Μηδέν συμμετείχε στις παραστάσεις Αντιγόνη του Σοφοκλή (2021) και Αναφορά για μια Ακαδημία του Φραντς Κάφκα (2021), Πέρσες του Αισχύλου (2022).

Μπάμπης Αλεφάντης
Έλλη Ιγγλίζ
Βιογραφικό

Έλλη Ιγγλίζ

Η ‘Ελλη Ιγγλίζ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Αποφοίτησε από την Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (2013). Παρακολούθησε τα σεμινάρια του Θεόδωρου Τερζόπουλου (2013, 2014).  Σπούδασε πιάνο στην τάξη της Αλεξάνδρας Παπαστεφάνου (δίπλωμα 2009) στο ωδείο Φ. Νάκας και θεωρητικά της μουσικής με τον Μπάμπη Κανά στο ωδείο Ν. Μάντζαρος . Αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών Ε.Κ.Π.Α. (2011).

Έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις :
Ιnsenso του Δημήτρη Δημητριάδη σε σκηνοθεσία του Μ.Μαρμαρινού (Φεστιβάλ Αθηνών, 2013)
Η Γειτονιά των Αγγέλων του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου (Εθνικό Θέατρο 2013 -2014).

Με την Ομάδα Σημείο Μηδέν συμμετείχε στις παραστάσεις: Εμείς του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν (2015), Η Αποστολή: Ανάμνηση από μιαν επανάσταση, του Χάινερ Μύλλερ (2016), Τρωάς του Δημήτρη Δημητριάδη (2017), Θραύσματα από τον Κάφκα του Γκιόργκι Κούρταγκ (2018), Περιμένοντας τον Γκοντό του Σάμουελ Μπέκετ (2018), Αντιγόνη (2019), Ευτυχισμένες Μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ (2020), Αναφορά για μια Ακαδημία του Φραντς Κάφκα (2021), Πέρσες του Αισχύλου (2022).

Με το Θέατρο Άττις συμμετείχε στην παράσταση Τρωάδες του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου.

Έλλη Ιγγλίζ
Άννα Μαρκά - Μπονισέλ
Βιογραφικό

Άννα Μαρκά - Μπονισέλ

Η Άννα Μαρκά-Μπονισέλ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1994. Είναι απόφοιτη της Κρατικής Σχολής Χορού –Κ.Σ.Ο.Τ. (2018) και φοιτήτρια της Αγγλικής Φιλολογίας Ε.Κ.Π.Α.
Συμμετείχε στο σεμινάριο του Θεόδωρου Τερζόπουλου το 2019.
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια χορού στην Ελλάδα και το εξωτερικό με τους: Λίντα Καπετανέα & Joseph Frucek, Sade & Christina Alleyne (Akram Khan dance co.), Guy Shomroni (Batsheva dance co.), Jos Baker (Peeping Tom), David Zambrano κ.α. Τον Ιούλιο του ’19 συμμετείχε στη χορογραφία του Χρήστου Παπαδόπουλου με τίτλο «Άσκηση27» (Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου).

Με την Ομάδα Σημείο Μηδέν συμμετείχε στις παραστάσεις Αντιγόνη του Σοφοκλή (2019) και Αναφορά για μια Ακαδημία του Φραντς Κάφκα (2021), Πέρσες του Αισχύλου (2022).

Άννα Μαρκά - Μπονισέλ
Έβελυν Ασουάντ
Βιογραφικό

Έβελυν Ασουάντ

Η Έβελυν Ασουάντ γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1992. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (2014). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους: Θεόδωρο Τερζόπουλο (2014), Περικλή Μουστάκη (2011) και Άρη Ρέτσο (2012-2013).

Με την Ομάδα Σημείο Μηδέν συμμετείχε στις παραστάσεις: Εμείς του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν (2015), Η Αποστολή: Ανάμνηση από μιαν επανάσταση, του Χάινερ Μύλλερ (2016),Περιμένοντας τον Γκοντό του Σάμουελ Μπέκετ (2018), Αντιγόνη (2019), Αναφορά για μια Ακαδημία του Φραντς Κάφκα (2021), Πέρσες του Αισχύλου (2022).

Με το Θέατρο Άττις συμμετείχε στην παράσταση Τρωάδες του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου.

Έβελυν Ασουάντ
Γιάννης Γιαραμαζίδης
Βιογραφικό

Γιάννης Γιαραμαζίδης

Ο Γιάννης Γιαραμαζίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Σπούδασε στην δραματική σχολή “Μοντέρνοι Καιροί” (2012-2015) με δασκάλους τον Κώστα Νταλιάνη, την Εβίτα Παπασπύρου, τον Κώστα Γάκη, τον Πέρη Μιχαηλίδη και άλλους. Έκανε τα πρώτα του βήματα ήδη κατά την διάρκεια της σχολής, συμμετέχοντας σε αρκετές μικρού μήκους ταινίες (“Stairs I”, “Anamoni: Waiting VII”, “Bookless”, “Muscles: myes”) σε παραγωγή Βασίλη Μαζωμένου (“HormePictures”), με τον οποίο και συνεργάστηκε ξανά το 2016 για την μεγάλου μήκους “Γραμμές” (“Lines”). Είχαν προηγηθεί δύο ακόμα συμμετοχές του σε ταινίες, μία γερμανικής και μία ελληνικής παραγωγής: “EinAtem”, σκην. ChristianZübert (2015) και “Έτερος Εγώ”, σκην. Σωτήρη Τσαφούλια (2015). Τελευταία του κινηματογραφική δουλειά, η μικρή συμμετοχή του στην ταινία “Η Ρόζα της Σμύρνης” σε σκηνοθεσία Γιώργου Κορδέλα.

Σε θεατρικό επίπεδο, έχει συνεργαστεί με τον Τάσο Μπεκιάρη στην μουσικοθεατρική παράσταση “Η Μπαλάντα της Φυλακής” (παραγωγή “KollektivA”, 2015) και με τον Γιώργο Σίμωνα στην θεατρική σειρά τεσσάρων επεισοδίων “Αντεροβγάλτης” (παραγωγή ομάδα “Νοσταλγία”, 2016-2017). Έχει, επίσης συμμετάσχει και σε παιδικές θεατρικές παραστάσεις (“Σκρούτζ-Μια Χειμωνιάτικη Ιστορία στη μέση του Καλοκαιριού”, ομάδα “FKMB”, 2016-2017, “Παραμύθι Χωρίς Όνομα”, Θ. Παναγόπουλος, 2017-2018) σε Αθήνα και επαρχία. Τα τελευταία δύο χρόνια συνεργάζεται σε σταθερή βάση με τις μουσικούς ΆντζελαΒασιλακοπούλου και Φωτεινή Τσακνάκη στην μουσική τους παράσταση “Ερώτων Βάλσαμο” (εντός και εκτός Αθήνας), στην οποία συμπρωταγωνιστεί με την ηθοποιό Μαρία Θρασυβουλίδη.

Με την Ομάδα Σημείο Μηδέν συμμετείχε στις παραστάσεις Αντιγόνη του Σοφοκλή (2019) και Αναφορά για μια Ακαδημία του Φραντς Κάφκα (2021).

Γιάννης Γιαραμαζίδης
Ρόζυ Μονάκη
Βιογραφικό

Ρόζυ Μονάκη

Η Ρόζυ Μονάκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1990. Είναι απόφοιτος της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και της  ανώτερης δραματικής σχολής  «Ανδρέας Βουτσινάς» (2017). Έχει παρακολουθήσει το ετήσιο πρόγραμμα σπουδών μετεκπαιδευτικού χαρακτήρα πάνω στον σύγχρονο χορό και την performance με τον Κωσταντίνο Γεράρδο ”REDANCE” (2017-2018). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Θεόδωρο Τερζόπουλο (2018), Θωμα Βελλησάρη (2018), Σίμο Κακάλα ( 2017), Song of the goat theater (2016).

Έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις: Πέρσες,  του Αισχύλου, σκηνοθεσία Patryk Michalak, Κρακοβία (2018), Αll is one, χορεύτρια, χορογραφία Κώστας Γεράρδος (2018), Ο Κουκουμπλής και  Ο Χρουσαετός Άτυς και η βασιλοπούλα Ροδογάλη, από την θεάτρική ομάδα Μικρός Βορράς, σκηνοθεσία Τάσος Ράτζος(2017-2018), MACHINE, Φεστιβάλ Ανοιχτής σκηνής- Θεατρικές φωνές της πόλης,σκηνοθεσία Προσεχώς Subway (2017), GARDEN, ηθοποιός και σκηνογράφος, σκηνοθεσία Προσεχώς Subway (2016).

Με την Ομάδα Σημείο Μηδέν συμμετείχε στις παραστάσεις Αντιγόνη του Σοφοκλή (2019) και Αναφορά για μια Ακαδημία του Φραντς Κάφκα (2021), Πέρσες του Αισχύλου (2022).

Ρόζυ Μονάκη

Κριτικές παράστασης

  • Τώνια Καράογλου | Αθηνόραμα

    Η δουλειά του Σάββα Στρούμπου πάνω στο αφήγημα του Κάφκα προκύπτει -όπως όλες οι δουλειές του- από την ενδελεχή έρευνα στη μέθοδο που εξασκεί […] Πρόκειται για μία άκρως μελετημένη συνθήκη, στηριγμένη στη μέθοδο εκπαίδευσης των ηθοποιών που έχει αναπτύξει ο Θόδωρος Τερζόπουλος, με δάνεια και επιρροές από το ανατολικό θέατρο, από ανθρωπολογικές μελέτες, ομαδικές τελετουργικές πρακτικές και διδάγματα άλλων μεγάλων δασκάλων του παγκόσμιου θεάτρου». […] «Οι Έλλη Ιγγλίζ, Έβελυν Ασουάντ, Ρόζυ Μονάκη, Άννα Μαρκά-Μπονισέλ, Μπάμπης Αλεφάντης, Γιάννης Γιαραμαζίδης και Ντίνος Παπαγεωργίου πάλλονται από ενέργεια με ερμηνείες που είναι ταυτόχρονα υπερβατικές όσο και απολύτως γειωμένες, σε απόλυτη επαφή με τον πυρήνα του κειμένου και τη δική τους ψυχοσωματική κατάσταση

  • Λέανδρος Πολενάκης | Η Αυγή

    Μια συλλογική δουλειά από την Ομάδα “Σημείο Μηδέν”, εξαιρετικά δουλεμένη, χωρίς μίμηση εξωτερικών σημείων, με επτά ισάξιους εξαίρετους ηθοποιούς – περφόμερς να υλοποιούν άριστα, με αυτοθυσία και μόχθο, το όραμα της σκηνοθεσίας: να γειώσει τον Διόνυσο – Κάφκα σε ένα σημείο μηδέν και σε ένα σήμερα – αιέν. Στο θαυμαστό ηχητικό τοπίο του Λεωνίδα Μαριδάκη, τη λιτή σκηνική εγκατάσταση του Σπύρου Μπέτση, τα ανάλογα κοστούμια του σκηνοθέτη και της Ρόζυς Μονάκη, τους σκιοφωτισμούς του Κώστα Μπεθάνη και τη θαυμαστή μετάφραση της Ιωάννας Μεϊντάνη. Οι ηθοποιοί – περφόρμερς της ομάδας εκτελούν άθλο υγιούς σωματικότητας: Μπάμπης Αλεφάντης, Έβελυν Ασουάντ, Γιάννης Γιαραμαζίδης, Έλλη Ιγγλίζ, Ρόζυ Μονάκη, Άννα Μαρκά-Μπονισέλ, Ντίνος Παπαγεωργίου

  • Κώστας Ζήσης | Documento

    Είναι η ανάσα και το γέλιο οι νοηµατικοί και εκφραστικοί άξονες που έρχονται να προστεθούν στη σωµατικότητα και την αυτοκυριαρχία της λυρικής και πολύ παιδευµένης (µε όλες τις σηµασίες) σκηνικής φόρµας της Οµάδας Σηµείο Μηδέν. […] Ο Σάββας Στρούµπος ρίχνει έναν επιπλέον προβολέα στο βασικό διαπίστευµα του διηγήµατος, τη σχέση εξέλιξης και ελευθερίας, και στον δυσεπίλυτο στοχασµό αν η πρώτη προωθεί ή υποσκάπτει τη δεύτερη, µέσα από µια θεατρικοπολιτική πράξη – όπως άλλωστε είναι όλο το σκηνοθετικό του έργο.

  • Πηνελόπη Χατζηδημητρίου | Athensvoice.gr

    Στη σκιά της σημερινής πανδημίας, ο Στρούμπος μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε ένα θέατρο ζωντανό και ανήσυχο, με ενεργειακό όγκο και πνευματικό βάθος, ένα θέατρο αντάξιο των καιρών του.

  • Μαρία Μαρή | Theatromania.gr

    […] Όλοι οι ηθοποιοί Έλλη Ιγγλίζ, Έβελυν Ασουάντ, Ρόζυ Μονάκη, Άννα Μαρκά – Μπονισέλ, Μπάμπης Αλεφάντης, Γιάννης Γιαραμαζίδης, Ντίνος Παπαγεωργίου περνούν από τη θέση του Rotpeter, με εκπληκτικές ερμηνείες, με τους κατάλληλους ήχους, το βλέμμα και την κίνηση εκφέροντας την υπέροχη μετάφραση της Ιωάννας Μεϊτάνη. Όλα συντονισμένα με τον γνωστό πια τρόπο από τον Σάββα Στρούμπο. Οδηγεί τους ηθοποιούς του σε έναν μαγευτικό διονυσιασμό που συνεπαίρνει τους θεατές και τους προβληματίζει εκ των έσω.

  • Μαρώ Τριανταφύλλου | Περιοδικό Άνθρωπος

    Ο Σάββας Στρούμπος ακολουθεί εδώ και χρόνια μια συνεπή πορεία στις αναζητήσεις του, τόσο σε ό,τι αφορά τους πολιτικούς και φιλοσοφικούς προβληματισμούς, όσο και σε θέματα αισθητικών επιλογών. […] Στην Αναφορά η έρευνα για τον ρόλο του ηθοποιού παίρνει κυριολεκτικές διαστάσεις. Η ευκαιρία που του δίνει η μίμηση των ανθρώπινων συμπεριφορών από τον Κόκκινο Πέτρο τον προκαλεί να δείξει πώς σκέφτεται τον ρόλο του ηθοποιού: ο ηθοποιός αφηγείται το τραύμα, κρατά ζωντανή τη μνήμη με το γενεσιουργό γεγονός, ανοίγει παράθυρα ελευθερίας, απελευθερώνει τη φαντασία, προκαλεί τον θεατή.

  • Νίκος Ξένιος | Bookpress.gr

    Ο Σάββας Στρούμπος κατορθώνει έναν σκηνοθετικό άθλο ανεβάζοντας στο θέατρο «Άττις» ως «μουσικό θέατρο του τραύματος» τη μετα-αποικιακή «Αναφορά για μιαν Ακαδημία» του Φραντς Κάφκα, στη μετάφραση της Ιωάννας Μεϊτάνη. […] Μέσα σε σκηνικό με μικρά μαύρα κεφάλια του Σπύρου Μπέτση (που παραπέμπουν σε ρωμαϊκά ομοιώματα λατρείας των προγόνων ως εφέστιων θεών), επτά ταλαντούχοι νέοι ηθοποιοί του «Σημείου Μηδέν» εκπαιδευμένοι στη μέθοδο Τερζόπουλου (οι Έλλη Ιγγλίζ, Έβελυν Ασουάντ, Ρόζυ Μονάκη, Άννα Μαρκά-Μπονισέλ, Μπάμπης Αλεφάντης, Γιάννης Γιαραμαζίδης και Ντίνος Παπαγεωργίου) μεταμορφώνονται δεξιοτεχνικά σε κολεκτίβα, σε επτάψυχο καφκικό ανθρωποειδές που θρηνεί και σατιρίζει τη συμμόρφωση του ανθρώπου προς τον ορθολογισμό της δυτικής κουλτούρας.

  • Νάγια Παπαπάνου | Boemradio.gr

    Κάθε ένας από τους ερμηνευτές προσθέτει μια ψηφίδα στο αμάλγαμα του Rotpeter, συνδημιουργοί αυτού του «θαύματος» του βαριετέ, που συρρέουν οι άνθρωποι για να θαυμάσουν. Τρομακτικοί και συνάμα γοητευτικοί, κινούνται μέσα στην λιτή και υπαινικτική μιας εποχής ενστίκτου και τελετουργίας σκηνική εγκατάσταση του Σπύρου Μπέτση, ένα πλήθος από μικροσκοπικά αγαλματίδια,που σταδιακά παρασύρουν σε μια κινητική – συναισθηματική έξαρση. Οι φωτισμοί του Κώστα Μπεθάνη ακολουθούν την λογική του βαριετέ, αυτό το φως που λούζει τον πρωταγωνιστή, αλλά παράλληλα δημιουργεί το πλαίσιο του «κλουβιού» περιχαρακώνοντας το «κιγκλίδωμα» ενός σόου αγριότητας. Το ηχητικό τοπίο του Λεωνίδα Μαρινάκη, συλλειτουργεί στην υποβολή του θεατή δίνοντας τον χώρο στην ερμηνεία, αλλά γεμίζοντας με μια αίσθηση δυσοίωνη την ατμόσφαιρα.

  • Ελένη Αντωνίου | Quinta-theater.gr

    Η οργανικότητα των ηθοποιών, η συντονισμένη κινησιολογική ρυθμολογία, η απόλυτη πειθαρχία σε βαθμό ιερότητας και φυσικά, η αριστοτεχνική εφαρμογή της μεθόδου του Σάββα Στρούμπου, «συνεχιστή» της μεθόδου του Θεόδωρου Τερζόπουλου, η αισθητική και η συναισθηματική μέθεξη είναι μόνο μερικά από τα κυρίαρχα στοιχεία που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της παράστασης και την τοποθετούν, προσωπικά μιλώντας, στο Πάνθεο των παραστάσεων που χρειάζεται να δει κανείς τη φετινή θεατρική σεζόν

  • Λένα Σάββα | θέατρο.gr

    Ο Σάββας Στρούμπος με τη σκηνοθετική κι όχι μόνο δουλειά του και η ομάδα «Σημείο Μηδέν», απέδειξαν περίτρανα ότι η τέχνη είναι ένας τρόπος κι ένας δρόμος προς την αφύπνιση και την ελευθερία.

  • Ηλίας Μακρής | Animartists.com

    Τα ερεθίσματα καταφθάνουν από παντού, αφήνοντας τελικά σαν κεντρί μες στην καρδιά μας το νόημα της αναφοράς του Ροτ Πέτερ σε εκείνη την ακαδημία αλλά και στη δική μας σύγχρονα αποδομημένη κοινωνία.

  • Νίκη Φραγκέλλη | Youthvoice.gr

    Οι ηθοποιοί ενσαρκώνουν τον τραγικό ήρωα του Κάφκα και διηγούνται τον βίαιο εξανθρωπισμό τους, μέσω μίας περφόρμανς βαριετέ, έχοντας πάντοτε ως γνώμονα τη Διονυσιακή βακχεία. Η κινησιολογία τους περιλαμβάνει πόζες του βαριετέ θεάτρου, συνοδευόμενη από ένα έντονο παγωμένο χαμόγελο, ώστε να αποτυπωθεί με ακρίβεια η βιτρίνα που πασχίζει να διατηρήσει ο Rotpeter. Ωστόσο αυτή η βιτρίνα θρυμματίζεται ανά στιγμές μπροστά στα μάτια των θεατών, όπου το σώμα αυτονομείται από τον νου και αναζητά τη γείωση, το βαθύ κάθισμα, την πιθηκίσια συμπεριφορά. Παρόμοια λειτουργία έχει και η φωνή των ηθοποιών, που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στην τέλεια άρθρωση και το ζωώδες μούγκρισμα.

  • Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης | aftoleksi.gr

    Η ομάδα Σημείο Μηδέν θίγει ακριβώς αυτό που ονομάζω «θέληση για αξίες» και το πώς ο Δυτικός πολιτισμός τροποποιεί αυτή τη θέληση προς όφελός του ως μια ξένη μηχανή καταπίεσης, την οποία οι καταπιεζόμενοι έχτισαν ηθελημένα. Αυτό το επιτυγχάνει χάρη σε τρεις παράγοντες: την αριστοτεχνική σκηνοθεσία και σύλληψη του Σάββα Στρούμπου, την πολυδιάστατη μετάφραση της Ιωάννας Μεϊτάνη και τη συλλογική και οργανική απόδοση του Κοκκινοπετρή μέσω του πολυφωνικού σώματος των ηθοποιών της ομάδας, Σημείο Μηδέν– με ιδιαίτερη στιγμή να αποτελεί η ερμηνεία της ηθοποιού, Έβελυν Ασουάντ.

  • Γιάννης Οικονομίδης | Κριτικό σημείωμα

    Όταν η ηθοποιός Έβελυν Ασουάντ, σαν άλλος πληγωμένος πίθηκος. Rotpeter, μιμείται τους απαγωγείς της για να βρει την ανθρωπίζουσα διέξοδό της. Εγώ ο θεατής είδα το σημείο μετασχηματισμού του ζώου σε άνθρωπο. Η Ασουάντ, ο Στρούμπος, η «μέθοδος»… ίσως και ο Θεός ο Διόνυσος ο ίδιος, με πήγαν σε ένα κόσμο του μεταίχμιου.

Ταμείο
  • 2410 533417
Θεσσαλικό Θέατρο
  • Γεωργιάδου 53, Λάρισα
    Τ.Κ. 41447
  • 2410 621209
    2410 624086
  • thessalikotheatro1983@gmail.com

Κάνε Εγγραφή στο Newsletter μας!

* υποχρεωτικό
Γράψε το email σου

Επιθυμώ να ενημερώνομαι από το Θεσσαλικό Θέατρο - ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας για νέα σχετικά με τις παραστάσεις του μέσω:

Μπορείτε να καταργήσετε την εγγραφή σας ανά πάσα στιγμή κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο στο υποσέλιδο των email μας. Για πληροφορίες σχετικά με τις πρακτικές απορρήτου μας, επισκεφτείτε τον ιστότοπό μας.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.

Intuit Mailchimp

Copyright © Θεσσαλικό Θέατρο - Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.